EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály
x
EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály
Telefonkönyv
Keresés:
Ügyfélkapu
E-mail cím:
jelszó:

Informatikai Osztály


Szolgáltatások


Kapcsolat

EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály

3300 Eger, Eszterházy tér 1.

Informatikai segítségnyújtás

Helpdesk mellék: 2345

Helpdesk mobil: +3620 203-7890

E-mail: helpdesk@uni-eszterhazy.hu

Nem informatikai ügyekben kérjük a 0636-520-400 központi számot hívja!


Munkaidőnk

  • Hétfő-csütörtök: 7:30-16:00
  • Péntek: 7:30-13:30 óráig

Gyakran ismételt kérdések


Fájlfutár


ownCloud


EduId


Levelezés


Mobiltelefon flotta



Fájlfutár


A fájlfutárral csak az EKE címtárban szereplő dolgozók részére lehet fájlokat küldeni?

Nem, bárkinek. A küldőnek kell a címtárban szerepelnie.

Egyszerre csak 1 fájl küldhető, vagy több is?

Akárhány fájl küldhető, ha többet szeretnél, javasoljuk, hogy egy tömörített fájlt készíts, és azt küldd el.

Mekkora a feltölthető fájl maximális mérete?

Most 1Gbyte, de ezt igény szerint növelhetjük, nincs kőbe vésve.

Hogyan kap értesítést a címzett, hogy küldtem neki valamit?

Neked kell elküldened a linket, amivel letöltheti a fájlt.

Mi az előnye pl. az EDUID által használható Filesenderrel szemben?

Ez egy fájlküldő, ezt az IIG működteti, belelátunk a működésébe, ezért segíteni tudunk, ha szükség van rá. Nem erőltetjük a használatát, de mivel a levelezésben méretkorlátot alkalmazunk, adunk egy megoldást arra, ha nagy fájl küldésére van szükség.


ownCloud


Mekkora felhő tárhelyet kap egy ember használatra?

Jelenleg nincs korlátozás, de a későbbiekben lehet, hogy be kell vezetnünk. De mindenképp nagyobb tárhelyet biztosítunk, mint a népszerű felhőszolgáltatók.

Megoldható, hogy az ide feltöltött fájlokat mással is megosszam?

Igen, a megosztásról e-mail értesítést is küldhetsz, jelszóval védheted, és lejáratoto is megadhatsz.


EduId


Mi az EduId?

Az EduID egy olyan azonosító, amely biztosítja, hogy egy felhasználó egy szolgáltatást a saját intézménye (a mi esetünkben az EKE) által működtetett azonosító szerveren keresztül vehessen igénybe. Az EKE esetében az EduID azok számára érhető el, akik szerepelnek az intézményi címtárban. Azok, akiknek már 2014. április 27-e előtt volt @ektf.hu-s e-mail címük, egy regisztrációs folyamat során jött létre az EduID-jük, az ez után bekerültek az e-mail címük létrehozásával automatikusan megkapták ezt a szolgáltatást.
Az EduID-ről részletesen olvashat a http://www.eduid.hu/hu oldalon.

Használhatunk többen egy EduId-t?

Műszaki szempontból igen, de a gyakorlatban nem érdemes. Az EduID-hoz informatikai szolgáltatások tartoznak, az EduId ezek mindegyikéhez hozzáférést biztosít. EduId-t minden munkatársunknak biztosítunk, így az Informatikai Biztonsági Szabályzatban a hozzáférés mások rendelkezésére bocsájtását tiltani fogjuk.

Miért nem regisztrálhatok közösen használt címet (pl. minosegellenor@uni-eszterhazy.hu)?

A regsiztráció során létrejövő EduID egy olyan egyedi azonosító, amely hozzáférést biztosít a WiFi hálózathoz, VPN belépést tesz lehetővé stb. Mivel ezek személyre szóló jogosultságok, a közösen használ címek nem vehetnek részt benne. Ha Ön ilyen közösen használt címmel rendelkezik, arra kérjük, hogy készíttessen egy személyeset, és azzal vegye igénybe szolgáltatásainkat. Természetesen a korábban használt címéről nemm kell lemondania, azt továbbra is használhatja, akár arra is lehetősége van, hogy az új címre érkező leveleit továbbítsa ide.


Levelezés


Tört magyarsággal írt levelet kaptam, mi a teendőm?

A tört magyarsággal írt levelek szinte mindig ún. becsapós levelek. Írójuk célja az, hogy a címzettet rávegye arra, hogy a levélben levő linkre rákattintson, valamit letöltsön, vagy éppen egy banki bejelentkező oldal másolatára irányítva rávegye arra, hogy oda bejelentkezve megszerezze a hozzáférését. Mivel a magyar szöveget általában valamilyen fordítóprogrammal készítik el, ezért a levél nyelvi hibákat tartalmaz.
Fontos, hogy ezeket a levelekkel semmit sem csináljon, csak törölje!

Hirtelen sok Mail delivery üzenetet kaptam, mi a teendőm?

Valószínűleg kikerült az e-mail hozzáférésének jelszava, amit felhasználva kéretlen leveleket adtak fel. Mivel a spammelők címlistája általában sok hibás címet tartalmaz, ezért sok levél "visszapattan", ezek érkeznek be a postafiókjába.
Sokat segít, ha egy ilyen esetben azonnal jelez az Informatikai Igazgatóság munkatársainak, mert a levelek küldését azonnal le tudjuk állítani, megelőzve azt, hogy az egész ektf.hu domain feketelistára kerüljön.

Mik azok a feketelisták?

A feketelista a levelezés esetében azokat a levelező szervereket tartalmazza, amelyekről sok spamet küldtek ki. Ha a egyetem levelező szervere feketelistára kerül, azok a gépek, amelyek használják azt, nem fogadnak el onnan érkező levelet.
A feketelista az egyik legjobb megoldás a spam elkerülésére, egy átlagos napon több ezer beérkező spamet szűrünk ki ezzel a módszerrel.
Ha viszont a egyetem valamelyik felhasználója spammel, ez a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a teljes intézmény feketelistára kerül. Ha a problémát az IIG munkatársai idejében észreveszik, és a spamek kiküldését megállítják, meg tudják akadályozni nagyobb bajt. Később már hiába: a listákról lekerülni úgy lehet, hogy azoktól egyesével kérvényezni kell, szélsőséges esetben csak 100€ megfizetése után áll helyre a normális működés.
Ezért nagyon fontos a fenti szabályok betartása.

Miért korlátozott a naponta kiküldhető levelek száma?

Azért, hogy a saját felhasználóink spammelését elkerüljük, az egy személytől kiküldhető levelek számát napi 150-ben korlátozzuk. Ezért ha ennél több levelet szeretne küldeni, kérjük, jelezze az Informatikai Igazgatóság munkatársainak!

Van a postafiók tárhelykorlát? Ha nincs terveznek, és milyen paraméterekkel?

Jelenleg nincs, de folyamatos problémáink vannak emiatt. A terveinkben szerepel az e-mailek archiválása, erről bővebben itt olvashat. Kvóta bevezetése akkor jöhet szóba, ha az archiváláshoz minden feltételt biztosítottunk, és azt minden felhasználónk el is végezte. Sok helyet takaríthatunk meg a korábbi hírlevelek törlésével is, ezt külön-külön engedélyeztetjük majd a munkatársakkal.

Honnan lehet megtudni, hogy a levelező szerveren mekkora helyet veszek igénybe? (Ez hasznos információ lehet a javasolt archiválásokhoz.)

Egyes levelező kliensek megmutatják ezt, de ez jó felvetés, ráfejlesztünk.


Mobiltelefon flotta


Belépés az intézményi mobiltelefon flottába

Az EKE minden főállású munkatársa számára lehetőség van az intézményi mobiltelefon flotta használatára. A szerződéses jogviszonyúak, óraadók számára ez a lehetőség tehát nem adott. Az intézmény főállású dolgozói hozzátartozóik számára egy másik Vodafone csomagot vehetnek igénybe.
A flotta használatához ahhoz csatlakozni kell. A csatlakozást az IIG végzi el. Ennek folyamata a következő:

  1. A csatlakozást minden munkatársunk munkahelyi vezetője kell, hogy engedélyezze függetlenül attól, hogy a telefon forgalmi díjait ki fogja majd fizetni. Ezt az engedélyt írásban kell benyújtani az IIG részére, ennek hiányában az igénylés nem indítható el.
  2. A flottához csatlakozás történhet a már meglevő saját telefonszámmal, de ha ezt nem szeretné, új számot is igényelhet.
    1. Meglevő telefonszám csatlakoztatása esetén:
      1. Amennyiben élő hűségnyilatkozata van a szolgáltatójával (akár a Vodafone-nal is) a számot nem hozhatja be a flottába.
      2. Az IIG-n két űrlapot kell kitöltenie, ezek általános előfizetői adatokat tartalmaznak. Ez érdemes (a következő pontban leírt) szolgáltatóváltás előtt megtennie.
      3. Amennyiben jelenleg más szolgáltatóval van szerződése, először egy számhordozást kell kérelmeznie a Vodafone-nál. Ezt önnek személyesen kell elvégeznie, ebben a részfolyamatban az EKE nem tud segíteni. Nagyon fontos, hogy a számhordozáskor feltöltőkártyás konstrukciót válasszon, semmiképp sem írjon alá hűségnyilatkozatot!
      4. A számhordozás megtörténtéről értesítenie kell az IIG munkatársát, és ekkor indítjuk el a flottába lépést. Amennyiben ekkor feltöltőkártyás előfizetése van, egy új SIM kártyát is igényelnünk kell önnek.
      5. A belépési dokumentum egy másolatát őrizze meg, mert vitás esetben ezzel tudja igazolni, hogy azt ön hozta a flottába. A dokumentum hiányában az intézmény a telefonszámát igény esetén megtarthatja.
    2. Új szám igénylése esetén:
      1. Az IIG-n ki kell töltenie az igénylőlapot, mely az előfizetés típusát tartalmazza.
      2. Az IIG igényel egy új SIM kártyát, melyet annak megérkezésekor átad önnek.
  3. A számla fizetéséről az ide vonatkozó kancellári rendelet rendelkezik.
  4. Készüléket az EKE kivételes esetben biztosít, elsősorban azok számára, akiknek a munkaköréhez szükséges a mobiltelefon használata.
  5. Kérjük, hogy külföldi útja előtt mindenképp tájékozódjon az adott ország tarifáiról, mert a figyelmetlen használat mellett a telefonszámla hatalmas lehet.

További dokumentumok, a mobilflottával kapcsolatban.

Hogyan vehetek igénybe szolgáltatásokat?

A flottában az intézményi flotta adminisztrátor állíthat be, vagy kapcsolhat ki szolgáltatásokat. Ilyen igényével az IIG munkatársának írjon egy e-mailt a mobilflotta@uni-eszterhazy.hu címre, melyben pontosan megadja az ön telefonszámát és a kért szolgáltatást. A Vodafone ügyfélszolgálata közvetlenül nem szolgálja ki a flotta tagjait.

Mi a hívásvárakoztatás és hogyan kell használni?

A hívásvárakoztatás egy olyan szolgáltatás, amelyet a mobiltelefon szolgáltató nyújt, bekapcsolt állapota mellett a hívó akkor sem kap foglalt jelzést, ha a hívott éppen hívást folytat. A hívó fél ilyenkor a szokásos "csengő hangot" hallja, a hívott pedig egyfajta "kopogtatást". A hívott a telefon kijelzőjén látja a hívó számát, és a folyamatban levő hívást tartásba helyezve fogadhatja azt.
Ez a szolgáltatás nagyon vegyes megítélésű, mivel a hívó fél számára úgy tűnik, hogy a hívott nem fogadja a hívását.
A szolgáltatás az ügyfélszolgálat nélkül is be- és kikapcsolható, ehhez a telefon megfelelő menüjében kell azt be- vagy kikapcsolni. Mivel ez készülékenként máshol keresendő, ezért javasoljuk a Google-ban a hívásvárakoztatás és a telefon típusa keresőszavak használatát, a telefon kézikönyvének átolvasását vagy az IIG munkatársának felkeresését.

Üzenetet kaptam, mely szerint egy külföldi szolgáltató hálózatát használom, miközben nem léptem ki az országból. Mi az oka?

A mobilszolgáltatók lefedettsége az országhatárokon is túlnyúlik, aminek az a következménye, hogy Magyarországon belül is kapcsolódhatunk külföldi szolgáltatóhoz. Ha olyan területen tartózkodik, ahol a Vodafone-nak nincs lefedettsége, a telefon másik hálózatot keres, és ekkor csatlakozhat külföldi szolgáltatóhoz is, ha az biztosítja a lefedettséget. (A Bükkben, a Kámán-hegyi út egy szakaszán a szlovák határtól kb. 50 km-re is tapasztaltam már ezt a jelenséget.)
Ennek sajnos az lehet a következménye, hogy Magyarország területén is a külföldi szolgáltató hálózatát használja, és annak tarifáit kell megfizetni.
Ha nem utazik külföldre, érdemes a telefon beállításaiban a szolgáltató kiválasztását automatikusról kézire változtatni.


Az oldalon található tartalom az EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály tulajdonát képezi.