EKE Informatikai Igazgatóság
x
EKE Informatikai Igazgatóság
Telefonkönyv
Keresés:
Ügyfélkapu
E-mail cím:
jelszó:

Informatikai Igazgatóság


Szolgáltatások


Kapcsolat

EKE Informatikai Igazgatóság

3300 Eger, Eszterházy tér 1.

Informatikai segítségnyújtás

Helpdesk mellék: 2345

Helpdesk mobil: +3620 203-7890

E-mail: helpdesk@uni-eszterhazy.hu


Munkaidőnk

  • Hétfő-csütörtök: 7:30-16:00
  • Péntek: 7:30-13:30 óráig

Szolgáltatásaink

Címtár szolgáltatás

Az EKE informatikai rendszerét nagyvállalati technológiák mentén építi fel, a felhasználók adatait egy közös címtárban tárolja. A felhasználók a címtár nyilvános adataihoz hozzáférnek, a tulajdonosaik pedig aktualizálni is tudják azokat.

Elektronikus levelezés

Az elektronikus levelezés az egyik legrégebben elérhető szolgáltatás az intézményben. A dolgozóink számára @uni-eszterhazy.hu végződésű e-mail címeket biztosítunk. 2014-től arra törekszünk, hogy az e-mail cím és jelszó egyre több rendszerünkben szolgáljon belépési azonosítóként, ezért az @uni-eszterhazy.hu-s e-mail cím használata elkerülhetetlen lesz.

VPN szolgáltatás

A VPN szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az intézménytől távol is igénybe vegyen olyan szolgáltatásokat, melyek csak az intézmény belső hálózatából érhetők el. Tipikus példája az intézményhez kötött adatbázisok elérése, vagy az intézményi nyomtatók távoli használata.

Vezeték nélküli hálózat

Az EKE a teljes intézmény számára egységes, az EduRoamhoz kapcsolódó vezeték nélküli hozzáférést biztosít minden oktató és hallgató számára. A rendszer kiépítése megtörtént, a végpontok számát folyamatosan növeljük, így az egyre több helyen vehető igénybe.

EduRoam

Az EduRoam szolgáltatás minden felhasználótól egyedi azonosítót és jelszót követel meg. Főiskolánkor ez az azonosító megegyezik az intézmény által kiadott e-mail címmel és a jelszóval. Éppen ezért, ilyen e-mail cím nélkül a WiFi hálózathoz a későbbiekben nem lehet majd csatlakozni.

Fájlszerver szolgáltatás

A központi fájlszerver az egyes egységek munkatársai számára közösen elérhető tárterületet biztosít. Az ezen tárolt fájlokat rendszeresen mentjük, így adatai nagyobb biztonságban vannak itt, mint a saját számítógépén.

Felhőszolgáltatás

A felhőszolgáltatás is központi fájltárolást valósít meg, de ennek tartalmát a rendszer a tulajdonos minden számítógépén, mobil eszközén elérhetővé teszi. A felhőszolgáltatást ownCloud-alapon valósítjuk meg.

Adatmentési szolgáltatás

A munkaállomások mentésének biztosítására egy nagy tárolókapacitású mentőszervert állítottunk üzembe. A rendszeres mentési szolgáltatás elindítását munkatársaink végzik, de a beállítás a mellékelt útmutató alapján önállóan is elvégezhető.

E-mail archiválás

Az EKE központi e-mail szerverén nem korlátozzuk a postafiókok méretét, így minden bejövő levelet kézbesít a rendszer. A tárhellyel viszont takarékoskodnunk kell, ezért minden felhasználót arra kérünk, hogy a régi e-mailjeit archiválja. Ehhez az EKE a mailStore archiválót szerezte be.

Videokonferencia szolgáltatás

Intézményünkben videokonferencia szolgáltatás is elérhető, az ehhez szükséges berendezések szinte minden épületünkben rendelkezésre állnak. Érdemes tudni, hogy használatához nem feltétlenül szükséges ilyen berendezés, ez egy egyszerű személyi számítógéppel is igénybe vehető.

EduID kapcsolat

Az EduID egy olyan bejelentkezésekre használható azonosító, mellyel a magyar akadémiai szféra munkatársai rendelkezhetnek. Ezzel a teljes szféra minden olyan szolgáltatását igénybe vehetik, amelyet erre építettek fel. Régi tartozásunkat törlesztettük azzal, amikor 2015-ben mi is felépítettük azt az infrastruktúrát, amely lehetővé tette csatlakozásunkat.

Mobilflotta

Az Informatikai Igazgatóság kezeli az intézményi mobiltelefon flottát is. Azok a kollégák, akik ilyen előfizetéssel rendelkeznek, megtekinthetik mobiltelefon számláikat. Szintén itt tekinthetők meg azok a számlák, amelyek az adott egység kezelésében vannak (pl. mobile stickek.)

Fájlküldő szolgáltatás

A fájlküldő szolgáltatásunkkal nagyméretű fájlok küldését végezheti el. A küldendő fájlt fel kell töltenie a rendszerünkbe, majd az ahhoz tartozó linket kell a címzettnek elküldenie. A feltöltött fájlt a megadott időtartam eltelte után rendszerünk automatikusan törli.

Űrlapok

Az IIG weblapján keresztül gyorsan megjeleníthetők kollégáink által meghatározott űrlapok. Az űrlap linkjét közzétéve a látogatók ezt kitölthetik. Minden űrlapról egy értesítő e-mail küldünk, valamint összesítő Excel táblázat is készül.

Mobil tudakozó

A telefonkönyv szolgáltatásunk natív iPhone alkalmazásként is elérhető. Szoftverünk hamarosan az AppStore-ból is letölthető. Munkatársaink a címtár hozzáférésükkel a kollégák azok mobiltelefonszámát is megismerhetik, akik az intézményi flotta tagjai.

Levelezési listák

Az IIG működteti a belső levelezési listákat, ezek teszik lehetővé munkatársaink gyors értesítését. A listák modeáltak, azokra csak az IIG jóváhagyása után küldhető ki e-mail.
Kérjük, a küldés előtt ismerje meg a listákkal kapcsolatos szabályainkat.

Helpdesk

Az IIG minden szolgáltató osztály számára biztosítja a kibővített helpdesk támogatást. Hibabejelentéshez, kéréshez, kattintson az oldal tetején látható helpdesk ikonra, és készítse el hibajegyét! Rendszerünk nyilvántartja és nyomon követhetővé teszi ezeket a feladatokat.

Kurzusleírások

Az IIG rendszere ad helyet az EKE kurzusleírásainak. Szolgáltatásunkra alapozva az EKE címtárában szereplő oktatói feltölthetik, és a hallgatók számára elérhetővé tehetik kurzusaik leírását.


Az oldalon található tartalom az EKE Informatikai Igazgatóság tulajdonát képezi.